Nya titlar, nya upptäckter

I mitt senaste bokpaket fick jag bland annat hem The Bell Jar av Sylvia Plath. Jag har redan läst den, men det var väldigt länge sedan, och ja minns inte mycket mer än att jag tyckte den var både läsvärd och tänkvärd. I vilket fall ska jag läsa den nu igen, och återkommer med en rapport när det är gjort!

En bok som jag däremot inte har läst är Norwegian Wood av Hurukai Murakami. Jag har tidigare läst hans Kafka på stranden, vilken tilltalade mig på grund av den oväntade ansatsen författaren hade på berättelsen. Därför är jag väldigt spänd på hans andra titlar, exempelvis har jag även Fågeln som vrider upp världen stående i bokhyllan väntandes på att jag ska ta mig i kragen och sätta fart med den också. Jag har hur som helst höga förväntningar på båda dessa titlar efter Murakamis första, och hoppas både på en läsupplevlese utöver det vanliga och på en intressant berättelse!

Published in: on februari 4, 2009 at 1:49 e m  Comments (1)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://vildgnista.wordpress.com/2009/02/04/nya-titlar-nya-upptackter/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Testing testing 123


Lämna en kommentar